Neoriginální tonery mohou způsobit problémy

30.01.2013
Stanislav Kropáček

Ve snaze o úsporu nákladů používá celá řada organizací při tisku neoriginální tonery třetích stran. Nezávislý výzkum ale ukazuje, že toto na první pohled cenově výhodné řešení může náklady naopak zvyšovat. Tonery třetích stran totiž mohou způsobit nižší kvalitu či chyby tisku a často dokonce i poškození tiskárny. Oproti originálnímu řešení produkují neoriginální tonery také mnohem více odpadu.

Tento článek nemá sloužit jako hrozba. Osobně si myslím, že každý uživatel má právo volby. Jen se Vás, konečné spotřebitele, snaží upozornit na možná rizika, která byla i odborně prokázána.

Nezávislá společnost TÜV Rheinland, která se zaměřuje na technické zkoušky, kontroly, certifikace a školení, zveřejnila výsledky, podle nichž je originální toner lepší než veškeré testované tonery třetích stran. Překonává konkurenci ve všech sledovaných kategoriích včetně kvality tisku, spolehlivosti a úspornosti. 

TÜV prováděl zkoušky podle mezinárodních standardů ISO/IEC 19798. Tři sady tonerových kazet od dalších dodavatelů byly vyzkoušeny na třech stejných barevných tiskárnách Kyocera FS-C5250DN A4 tak, aby se dosáhlo statisticky průkazných výsledků. Během testu, který trval pět měsíců, bylo použito přes 200 tonerových kazet a potištěno přes 300 000 stran. Mezi posuzovanými vlastnostmi byla také přilnavost tisku, kontrast, pozadí, stíny, vyrovnanost kvality, množství chyb tisku a mechanických závad.

Originální kazeta dokázala zajistit konstantní kvalitu tisku po celou dobu životnosti zásobníku, na první pohled bylo také patrné, že výtisky mají větší intenzitu barev. Při použití neoriginálních tonerů byl více než devětkrát vyšší podíl nepoužitelných výsledků, obecně méně vyrovnaná byla kvalita tisku a podstatně vyšší také množství tiskových chyb. V případě jedné z testovaných neoriginálních značek začaly být už po 5.000 potištěných stránkách další stránky znatelně vybledlé. Originální náplně Kyocera na rozdíl od konkurence vůbec neunikaly ze zásobníků ani nevedly k vyřazení tiskáren z provozu. Neoriginální tonery naproti tomu působily dokonce i poškození vývojnic a v průměru produkovaly o 73 % více odpadu.

„Vítáme výsledky těchto testů zejména proto, že pocházejí z mezinárodně respektované, nezávislé testovací organizace,“ uvedl Bernhard Koll, produktový manažer společnosti Kyocera Dokument Solutions Europe. „Je důležité, aby naši zákazníci zohledňovali při nákupu nikoliv pouze cenu samotného toneru, ale také nepřímé náklady, například dodatečné požadavky na údržbu, náklady či ztracený čas, které vznikají v důsledku chyb tisku.“

Originální toner lze poznat podle loga Výrobce na obalu a hologramu („genuine toner identification label“). 


Zdroj: leden 2013  |   www.reselleronline.cz

 

biscuit
Aby se vám web dobře používal (Souhlas s cookies)

Pro co nejpohodlnější používání webu potřebujeme váš souhlas se zpracováním souborů cookies. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Povolit vše".

cog Nastavení cookies

Upravte si cookies dle vlastních preferencí.

angle_up Technické cookies - nezbytné pro správné fungování webu

Jedná se o technické soubory, které jsou nezbytné ke správnému chování našich webových stránek a všech jejich funkcí. Používají se mimo jiné k ukládání produktů v nákupním košíku, zobrazování produktů na přání, ovládání filtrů, osobního nastavení a také nastavení souhlasu s uživáním cookies. Pro tyto cookies není zapotřebí Váš souhlas a není možné jej ani odebrat.

angle_up Analytické cookies - Google Analytics měření návštěvnosti stránek a uživatele

Tyto cookies nám umožňují měřit výkonnost našich webových stránek a našich online kampaní. S jejich pomocí zjišťujeme počet návštěv, zdroj návštěv a další parametry. Shromážděné údaje zjišťujeme v agregované podobě, která nám neumožňuje údaje dohledat ke konkrétnímu uživateli. Pokud tyto cookies deaktivujete, nebudeme moci analyzovat výkonnost našich webových stránek a optimalizovat je pro co nejsnažší užívání.

angle_up Personalizované a reklamní cookies - pro zkušenost šitou na míru

Tyto cookies nám umožňují lépe cílit a vyhodnocovat marketingové kampaně.